Köpvillkor

Produkterna skickas till dig med DHL om det är större beställningar i paket.frakt Mindre beställningar skickas med Posten som brev.
 

Fraktkostnader                                      

Till Sverige:
Alla paket skickas med DHL.
 
Frakt och administrationskostnader beräknas på orderns totala värde.
1-100 kr = 45:-
101-400 kr = 95 :-
401-2.000 kr = 125:-
Fraktfritt för varor över 2.001:-
 
Vi levererar endast till länder inom EU.
Till EU-länder (förutom Sverige) 350:-
Till länder utanför EU ingen leverans.
Postförskott 80:-. Obs! Ej uthämtat paket debiteras med 200:-
Faktura 29:-
 

Priser

Alla priser som visas på hemsidan är inkl. moms. När du köper en vara läggs frakt- och administrationskostnader på automatiskt. Den totala summan visas när du klickar vidare till kassan.

 

Leveranstider

Alla order går iväg senast följande vardag. Mindre paket som går som brev har en dags leveranstid. Skickas din beställning som postpaket blir leveranstiden 2-3 vardagar. Observera att Posten delar ut post på vardagar - ej på lördagar, söndagar och helgdagar.

Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den åter finns i lager. Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas de produkter som finns i lager omgående. Den/de produkter som är slut skickas fraktfritt så fort de åter finns i lager.

 

Hur du betalar med kreditkort

140x82_payson

 

 

 

Vi accepterar svenska bankkort som MasterCard och Visa via Payson.

Payson

Vid beställning anger du betalningssätt "Payson kort- och direktbetalning". När du trycker på knappen "Bekräfta inköp" längst ner på sidan kommer du till en kreditkortssida där du anger dina kreditkortsuppgifter. När köpet godkänns returneras du tillbaka till vår butik. Kreditkortsbetalningar hanteras av betalningsleverantörerna Payson. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos oss.

Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Hur du betalar med direktbank

Vi har stöd för direktbankbetalningar via Handelsbanken, S|E|B, SwedBank och Nordea. Välj "Payson kort- och direktbetalning". När du trycker på knappen "Bekräfta inköp" på sista sidan kommer du till en Payson-sida med betalningsval där du anger din bank. Du slussas över till din internetbanks hemsida där du genomför betalningen. När köpet godkänts returneras du tillbaka till vår butik.

Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt kreditkort inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

PaysonFaktura

Vi erbjuder betalsättet PaysonFaktura i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress som du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

 

Ångerrätt

Reklamationer

Alla köp sker i enlighet med konsumentköplagen och distansavtalslagen. Frakt- och administrationskostnader återbetalas dock ej vid ångrat köp.

Du har som konsument rätt till 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen (som tillämpas vid all e-handel). Dvs. du kan ta emot produkterna och titta på dem och visar det sig att du är missnöjd på något sätt så har du 14 dagar på dig att höra av dig till oss. Antingen via e-post eller telefon. Du står för returfraktkostnaden till vårt lager. Produkten skall vara i samma skick som när du fick den, dvs. den får inte vara använd och den skall returneras till oss i sitt originalemballage och på ett sätt packad så den ej skadas i frakten.

Om produkten är skadad: Kontakta oss och berätta varför du vill reklamera varan så skickar vi en returfraktsedel. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen gör vi något av följande:
1. Om möjligt reparerar vi varan.
2. Du får en identisk vara.
3. Du får pengarna tillbaka.
 
OBS! Ta inte emot ett paket som blivit skadat i transporten utan att först öppna paketet för att se om godset är skadat. Skadat gods ska reklameras diret till Posten eller till utlämningsstället.

 

Personuppgifter

Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Vi använder oss av dina personuppgifter för att kunna säkerställa leveranser. Du har alltid rätt till att begära att vi raderar eller korrigerar uppgifter som finns om dig.

 

Övriga villkor

För att få beställa från www.abergsshop.se måste du vara över 18 år.

Vi reserverar oss för felaktiga uppgifter och slutförsäljning.  Vi  tar oss rätten att när som helst kunna ändra ovanstående villkor. Genom att godkänna köpvillkoren samtycker du till samtliga ovanstående villkor.

Kontakta oss

Besöksadress: Kalmarvägen 10, 746 25 Bålsta

Postadress: Åbergs Museum, Box 233, 746 25 Bålsta

Tel 08-411 00 40
Fax 08-411 00 47

Support